wtorek, 11 grudnia 2018

"Superpamięć" Trening z Kevinem Trudeau"


"Superpamięć" Trening z Kevinem Trudeau to jedna z propozycji rozwijania zmysłu zapamiętywania. Co by dużo nie pisać, oparta o metody skojarzeniowe. Z jednej strony ma sens, z drugiej jakby wszystko komplikuje. Dobrym atutem tej pracy jest zwrócenie uwagi, jakie artykuły spożywcze szkodzą pamięci - zwłaszcza, że są to cukry i produkty z mąki pszennej. 

Zalecanego treningu nie wykonywałem w pełni; przyznam się szczerze, bo chyba nigdy bym tej książki nie przeczytał. Ale faktycznie podstawowe rady pierwszych rozdziałów uświadomiły mi, że pamięć mam lepszą niż myślałem.

Trudeau pomija wiele wątków ważnych dla funkcjonowania umysłu i sprawia wrażenie, jakby podchodził do tematu bardzo ogólnie. Mam tu na myśli np. unikanie nadmiaru światła monitorów. W sumie praca adresowana jest do przeciętnego zjadacza chleba, więc zbyt wiele kwestii pobocznych autor nie rozwija.

Kojarzenie czarownicy z liczbą 13 to obraza moich byłych uczuć osobistych. Chociaż może coś jest na rzeczy? To faktycznie pechowy temat. A już powiązanie jej z kołowrotkiem podczas zalecanych ćwiczeń prowadzi mnie w jakiś obsesyjny trans wizualny. 

Pół na pół!